Várakozó utasok és várakozó villamosok, egymástól pár méterre – gyakori kép ez a Petőfi téren. A villamosvezetők a pihenőhelyük elöl kigurulnak, de félúton, a régi felszállóhelynél megállnak. Ott várnak percekig, és csak az indulás előtti pillanatokban állnak be a megállóba. Az utasok nem értik, miért nem megy el a villamos a megállóig, hiszen így ők a járműveken, a melegben várhatnák ki a villamosok elindulását.
A villamos áll, az utas meg vár
Az utasok panaszával megkerestük a DKV-t. Miklós István, a közlekedési vállalat forgalomirányítási vezetője azt mondja, a megálló előtt leállított villamosok vezetői a törvény szerinti kötelező pihenőidejüket töltik.
A járművezető ez idő alatt maradhat a járműben, de a DKV nem utasíthatja a munkatársait arra, hogy rögtön álljanak be a villamosokkal a megállóba.
Az utasok azt is felvetették, hogy a villamosvezetők helyett miért nem nyithatják ki ők a nyitógombbal ellátott villamosajtót.
Miklós István elmondta, nem csupán az új CAF-, hanem a már a KCSV-villamosokon is van ilyen nyomógomb, így már korábban kipróbálták ezt a megoldást. A tapasztalatok azonban nem voltak jók. Előfordult, hogy az utasok akkor nyitották ki az ajtót, amikor azt a villamosvezető már bezárta, s indulni szeretett volna. Sőt, arra is volt példa, hogy a szerelvény indulása után, menet közben nyitották ki az ajtót az utasok. Ez a megoldás tehát a DKV tapasztalatai szerint egyrészt balesetveszélyes, másrészt a járatok menetidejét is megnöveli.